Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>A=Кудикіна Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Кудикіна Н. В. 
Підготовка педагогічних кадрів до використання в навчально-виховному процесі сучасних ігрових технологій / Н. В. Кудикіна // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 2. - С. 163-166. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Показано, що підготовка майбутніх педагогічних працівників початкової ланки загальноосвітньої школи до керівництва іграми молодших школярів спирається на особистісно орієнтовану модель навчально-виховного процесу й об'єднує в собі набуття педагогом необхідних знань, умінь і навичок з теорії ігрової діяльності та визначає принципи керівництва нею. Розглянуто методику, яка забезпечує цілісну єдність мотиваційного та процесуально-виконавчого компонентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кудикіна Н. В. 
Ігрова діяльність молодших школярів у позаурочному навчально-виховному процесі : Моногр. / Н. В. Кудикіна; Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка. - К., 2003. - 271 c. - Бібліогр.: 321 назв. - укp.

Наведено результати експериментального дослідження педагогічного керівництва ігровою діяльністю учнів молодшого шкільного віку в позаурочному навчально-виховному процесі. Проаналізовано культурно-історичні джерела народних ігор, розкрито психолого-педагогічну сутність гри, описано механізм її трансформації у продуктивну діяльність, структуру ігор різних видів, їх класифікацію. Висвітлено особливості методики педагогічного керівництва творчими іграми молодших школярів та іграми за готовими правилами.

Приведены результаты экспериментального исследования педагогического руководства игровой деятельностью учеников младшего школьного возраста во внеурочном учебно-воспитательном процессе. Проанализированы культурно-исторические источники народных игр, раскрыта психолого-педагогическая сущность игры, описаны механизм ее трансформации в продуктивную деятельность, структура игр разных видов, их классификация. Освещены особенности методики педагогического руководства творческими играми младших школьников и играми по готовым правилам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.55

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА641838 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кудикіна Н. В. 
Теоретичні засади педагогічного керівництва ігровою діяльністю молодших школярів у позаурочному навчально-виховному процесі : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Кудикіна; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2004. - 41 c. - укp.

Досліджено психологічні засади ігрової діяльності, визначено педагогічні функції гри. Обгрунтовано структуру ігрової діяльності учнів молодшого шкільного віку та розроблено її теоретичну модель. Класифіковано ігри дітей молодшого шкільного віку. Доведено зв'язок традиційних дитячих ігор з культурою українського народу, встановлено їх виховне значення. Створено й апробовано методику керівництва творчими іграми та іграми за готовими правилами, висвітлено специфіку організації ігрової діяльності шестирічних першокласників. Доведено ефективність запропонованої методики у розв'язанні завдань залучення дітей до культури українського народу, формування пізнавальних інтересів, виховання гуманних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дошкільна освіта: теоретико-методичні аспекти : навч.-метод. посіб. / ред.: Н. В. Кудикіна; уклад.: О. В. Коваленко, О. В. Мартинчук; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - К., 2011. - 248 c. - укp.

Розкрито актуальні питання підготовки майбутніх педагогів для системи дошкільної освіти. Охарактеризовано методики та технології навчання та виховання дітей у ДНЗ. Висвітлено особливості підготовки студентів до інтегрованого навчання дітей з особливими освітніми потребами в ДНЗ. Розглянуто психолого-педагогічні умови розвитку логічного мислення старших дошкільників як засіб забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Показано можливості розвитку вербальної креативності дітей старшого дошкільного віку засобами творчого переказу. Проаналізовано вплив казки на валеологічне виховання дошкільників. Увагу приділено питанням взаємодії ДНЗ і сім'ї на етапі підготовки дітей з вадами зору до школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА750901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Тарасенко Г. С. 
Організація дитячої ігрової діяльності в контексті наступності дошкільної та початкової освіти : навч.-метод. посіб. / Г. С. Тарасенко, Н. В. Гавриш, Н. В. Кудикіна, Н. В. Лисенко, Л. О. Калмикова, Т. І. Поніманська, Г. Ф. Древаль, Г. А. Іваниця, Л. С. Русан, Г. І. Колосінська, Ю. М. Олійник, Г. Г. Кіт; ред.: Г. С. Тарасенко. - К. : Слово, 2010. - 318 c. - Бібліогр.: 120 назв. - укp.

Висвітлено проблему реалізації наступності дошкільної та початкової освіти, надійним засобом чого може стати узгодженість змісту та методів організації ігрової діяльності дошкільників і молодших школярів. Розкрито теоретико-методологічні засади та психолого-педагогічні особливості включення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в ігровий процес. Презентовано особливості дидактичних і творчих ігор у контексті їх навчально-виховного потенціалу. Розкрито методичні аспекти організації дитячих ігор (мовленнєвих, математичних, природничих, художньо-мистецьких).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.375 я7 + Ч421.252.46 я7 + Ю983.612 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА735073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кудикіна Н. В. 
Теорія ігрової діяльності дітей : монографія / Н. В. Кудикіна; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - К., 2012. - 235 c. - укp.

Викладено науково забезпечену теорію ігрової діяльності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Охарактеризовано сутність гри, обгрунтовано психологічну структуру ігор різних видів, здійснено їх класифікацію. Висвітлено механізм трансформації гри у продуктивну діяльність, подано розгорнутий аналіз культурно-історичних джерел народних ігор. Розкрито специфіку методики керівництва інтелектуальними іграми дітей молодшого шкільного віку. Зазначено, що гуманістичне оновлення освіти в Україні неможливе без створення у ДНЗ та у початковій школі умов для актуалізації внутрішнього потенціалу дітей у процесі ігрової діяльності, яка природно забезпечує саморозвиток дитячої особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.371 + Ю983.612

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА764565 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кудикіна Н. В. 
Моделювання здоров'язбережувального освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу / Н. В. Кудикіна // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 1/2. - С. 42-48. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено основні підходи до моделювання процесу створення здоров'язбережувального освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу. Охарактеризовано його модель як цілісний педагогічний конструкт, функції якого реалізуються за вектором "мета - результат". Вміщено модель створення освітнього здоров'язбережувального середовища, яка охоплює компоненти: цільовий, аксеологічно-мотиваційний, суб'єктів створення середовища, класифікації освітніх середовищ, змістово-методичний, діагностувальний та результативний. Відзначено, що здоров'я учня професійно-технічного навчального закладу - структурно складне явище, яке розглядається через взаємодіючі та взаємозалежні складові: фізичне, соціальне, психічне, духовне здоров'я особистості.

Освещены основные подходы к моделированию процесса создания здоровьесохраняющей образовательной среды профессионально-технического учебного заведения. Охарактеризована его модель как целостный педагогический конструкт, функции которого реализуются вектором "цель - результат". Помещена модель создания образовательной здоровьесохраняющей среды, охватывающей компоненты: целевой, аксеологично-мотивационный, субъектов создания среды, классификации образовательных сред, содержательно-методический, диагностирующий и результативный. Отмечено, что здоровье ученика профессионально-технического учебного заведения - структурно сложное явление, которое рассматривается через взаимодействующие и взаимосвязанные составляющие: физическое, социальное, психическое, духовное здоровье личности.

When covering the main approaches to modeling the process of creating an educational environment health keep vocational school. Described his model as a holistic pedagogical construct, whose functions are implemented vector Уgoal is to result". Put the model to create an educational environment health keep covering components: target, akseologichny-motivation, the subjects of an environment classification of educational media, content and Methodology, diagnose, and relatively effective. It is noted that the health of the student vocational school - structurally complex phenomenon that is seen through interacting and interdependent components: the physical, social, mental and spiritual health of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кузьменко В. У. 
Оновлення програми виховання і навчання «ДИТИНА» – вимога сучасності / В. У. Кузьменко, Н. В. Кудикіна // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С.  187-190. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Зазначено, що Законом України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» передбачено обов’язкове здобуття дошкільної освіти дітьми старшого дошкільного віку. Запропоновано змістові та структурні оновлення програми виховання і навчання дітей від 2-х до 7-ми років «ДИТИНА». Підсумовано, що практика використання цієї програми підтверджує її високу результативність та якість роботи відомих учених, спеціалістів з питань фізичного, естетичного, природничого, комунікативно-мовленнєвого, музичного розвитку дітей.

Указано, что Законом Украины «О внесении изменений в законодательные акты по вопросам общего среднего и дошкольного образования по организации учебно-воспитательного процесса» предусмотрено обязательное получение дошкольного образования детьми старшего дошкольного возраста. Представлены содержательные и структурные обновления программы воспитания и обучения детей от 2-х до 7-ми лет «РЕБЕНОК». Сделан вывод о том, что практика использования этой программы подтверждает ее высокую результативность и качество работы известных ученых, специалистов по вопросам физического, эстетического, естественнонаучного, коммуникативно-речевого, музыкального развития детей.

Some changes brought in Law of Ukraine «About preschool education» and because of this necessity of revision of the widespread in Ukraine programs of education, teaching and development of preschool children are presented in the article. Basic changesbrought in the program of education and teaching children from 2 to 7 «CHILD» are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.211 + Ч421.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кудикіна Н. 
Обгрунтування структури когнітивної самостійності майбутніх фахівців сфери туризму / Н. Кудикіна, Л. Паламарчук // Нова пед. думка. - 2007. - № 2. - С. 34-39. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні засади формування когнітивної самостійності майбутніх фахівців сфери туризму. Запропоновано модель навчально-виробничої діяльності учнів ПТНЗ сфери туризму як систему з логічною структурою та чіткою характеристикою елементів цієї структури. Розглянуто й охарактеризовано основні структурні компоненти навчально-виробничої діяльності майбутніх фахівців сфери туризму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.14(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кудикіна Н. В. 
Психологічні витоки педагогічної теорії ігрової діяльності / Н. В. Кудикіна // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2004. - Вип. 19. - С. 154-157. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено психологічні витоки педагогічної теорії ігрової діяльності дітей молодшого шкільного віку та її впливу на розвиток дитячої особистості.

Освещены психологические истоки педагогической теории игровой деятельности. Первые попытки научного объяснения игры имели биологический характер, затем ученые стали отмечать связь игр детей с социальной жизнью общества и постепенно сформировалась теория культурно-исторического происхождения игровой деятельности.

The article highlights the psychological sources of the playing activity theory in pedagogics. It reveals the cultural historical origin and social nature of games, their principal significance for a young personality's socialization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю983.612

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Кудикіна Н. В. 
Особливості музейної педагогіки як інноваційної діяльності в закладах дошкільної освіти / Н. В. Кудикіна, Я. В. Савченко // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2022. - № 1. - С. 47-54. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Загальні тенденції розвитку українського суспільства актуалізували проблему педагогічних інновацій у дошкільній освіті. Її розробленість спирається на загальнодержавні документи про інновації та інноваційну діяльність і керівні документи в освіті, зокрема наказ Міністерства освіти і науки України "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності". До педагогічних інновацій у закладах дошкільної освіти належить створення музеїв та педагогічна діяльність у цьому специфічному освітньому середовищі. Загальні положення про державну музейну політику відображає Закон України "Про музеї та музейну справу". Загалом у нашій країні робота музеїв, оскільки вона спрямована на збереження та інтерпретацію культурної народної спадщини, сприяє соціальній адаптації та національній ідентифікації особистості, є цінним фактором організації вільного часу та виховної роботи з дітьми, має велике соціально-культурне значення. У результаті проведеного дослідження з'ясовано, що музейна педагогіка в дошкільній освіті - це галузь педагогічної науки і практична освітня діяльність, що зорієнтована на навчання, виховання, розвиток та передавання культурного досвіду дітям дошкільного віку в умовах музейного середовища. У контексті інноваційних процесів в освіті музейну педагогіку розглядаємо як цілеспрямоване, систематичне та послідовне впровадження в практику роботи закладів дошкільної освіти оригінальної організації освітнього середовища і на цьому тлі використання новаторських способів та прийомів педагогічної діяльності, що охоплюють цілісний освітній процес від визначення його мети до одержання очікуваних результатів. Вивчено й охарактеризовано вплив вікових і психологічних особливостей дошкільників на розташування музею та окремих його експозицій, способи презентації експонатів, визначення завдань освітньої діяльності, наповнення музейного середовища конкретними музейними предметами; обгрунтовано доцільність використання ігрових технологій у процесі роботи з дошкільниками в музейному середовищі; здійснено моделювання структури ігрових технологій музейної роботи. ігрові технології в музейній педагогіці спираються на діяльнісний та інші наукові підходи. Доведено, що гра за своєю структурою є складною діяльністю, тому використання ігрових технологій у роботі музею в дошкільній освіті здійснюється через забезпечення повноцінного функціонування її розгорнутої структури у складі мотиваційно-цільового, змістового, процесуально-операційного, контрольно-оцінного та результативного компонентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.3 в2:Ч77

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського